مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعمیر کولر گازی

کمپرسور کولر گازی چیست؟ 

کولر گازی مانند تمام وسایل برقی دارای قطعات مختلفی است که در کنارهم قرار گرفتن آن ها میتواند موجب عملکرد صحیح دستگاه شود. کمپرسور کولر گازی نیز یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی است که بروز کوچکترین اختلال در آن موجب اختلال در کل سیستم خواهد شد. کمپرسورها انواع مختلفی دارند. در این مقاله به معرفی انواع کمپرسور کولر گازی خواهیم پرداخت. جهت مشاوره تعمیر کولر گازی یا نصب کولر گازی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

کولر گازی در دسته مهم ترین و ضروری ترین وسایل خانگی قرار گرفته است و در مرور زمان توانسته جای کولر آبی را پر کند. در برخی از شهرهای ایران مانند شهرهای جنوبی به دلیل افزایش بیش از حد دما و رطوبت استفاده از کولر گازی بسیار ضروری است. اما کمپرسور کولر گازی را میتوان مهم ترین فاکتور در انتخاب آن عنوان کرد. به این دلیل که امروز از کولرهای گازی فقط برای سرمایش استفاده نمیشود و ویژگی سرمایشی و گرمایشی به طور همزمان در این دستگاه ها وجود دارد. پس در هنگام خرید باید به نوع کمپرسور دقت کنیم تا بتوانیم محصولی خوب با در نظر گرفتن تمام ویژگی های مد نظر تهیه کنیم. البته ناگفته نماند که نوع کمپرسور نیز در قیمت گذاری محصول بسیار مهم است.

تعمیر پکیج در شرق

انواع کمپرسور کولر گازی

به طور کلی میتوان گفت که در حال حاضر تنها از 3 نوع کمپرسور در کولرهای گازی استفاده میشود. برخی از برندها تصمیم گرفته اند که در کولرهای گازی فقط از یک نوع کمپرسور استفاده کنند اما بسیاری از برندهای دیگر از هر سه مدل کمپرسور در تولیدات خود بهره میبرند و در نهایت قیمت های مختلفی را بر روی تولیدات خود میگذارند تا مصرف کنندگان با هر بودجه ای بتوانند خرید خود را انجام دهند.

کمپرسور پیستونی 

کمپرسور پیستونی را میتوان یکی از قدیمی ترین نوع کمپرسور دانست که هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرد. در شهرها و استان های جنوبی کشور بیشترین کاربرد را دارد و به خوبی جوابگوی هوای گرم در مناطق گرمسیری است.

نحوه عملکرد این نوع از کمپرسور به وسیله یک پیستون و سیلندر صورت میگیرد. عملیات فشرده کردن و انتقال گاز کولر توسط یک مکنده به درون سیلندر هدایت میشود. سپس پیستون به سمت پایین حرکت میکند و گاز را فشرده سازی میکند. پس از آن گاز را با فشار زیاد به داخل کولر گازی میفرستد و به این صورت موجب خنک شدن هوای کولر و عملکرد صحیح آن خواهد شد.

مزایای کمپرسور پیستونی 
قیمت مناسب 

اگر به دنبال خرید کولر گازی با قیمت مناسب هستید و نمیخواهید که بودجه زیادی را صرف آن کنید به شما پیشنهاد میکنیم به سراغ خرید کولرهای گازی با کمپرسور پیستونی بروید.

عمر بالا

دوام و مقاومت کولرهایی که دارای موتور یا کمپرسور گازی هستند بسیار بیشتر از مدل های دیگر است.

وجود متخصصین 

این نوع از کمپرسور به این دلیل که بسیار رایج هستند متخصصان زیادی هم نیز برای تعمیر آن وجود دارد و شما با یک تماس خواهید توانست بهترین متخصص و تکنسین را برای تعمیر آن پیدا کنید.

معایب کمپرسور پیستونی 
صدای زیاد 

مهم ترین عیبی که میتوان برای کمپرسورهای پیستونی در نظر گرفت تولید صدای زیاد است. البته این نکته را در نظر بگیرید که انجام سرویس های دوره ای میتواند به میزان چمشگیری از صدای کمپرسور بکاهد.

مصرف بالا 

افزایش مصرف برق یکی دیگر از معایب کمپرسورهای پیستونی است که در پایان ماه شما را با قبض برق شگفت زده خواهد کرد.

کمپرسور روتاری 

کولرهای گازی که در مناطق سردسیر هستند دارای کمپرسور روتاری می باشند زیرا این نوع از کمپرسورها در مناطق سردسیر بهتر جوابگو هستند. نحوه عملکرد این کمپرسورها به این صورت است که گاز از طریق یک دریچه وارد کمپرسور میشود.  درون کمپرسور روتاری تیغه هایی در چرخش هستند که بعد از وارد شدن گاز مبرد به آن به سمت خروجی فرستاده میشوند و موجب انتقال گاز با فشار بالا به کولر گازی میشود.

مزایای کمپرسور روتاری 
صدای کمتر 

کمپرسور روتاری نسبت به پیستونی صدای کمتری از خود تولید میکند که قطعا با انجام سرویس های دوره ای این صدا کمتر هم میشود.

مصرف بهینه تر 

این کمپرسور نسبت به مدل پیستونی از مصرف برق کمتری برخوردار است.

راندمان بالا 

افزایش راندمان کمپرسور روتاری در مقایسه با کمپرسور پیستونی موجب میشود که کولر گازی عملکرد بهتری داشته باشد.

معایب کمپرسور روتاری 

با وجود تمام مزایایی که از این کمپرسور عنوان کردیم باید بگوییم که هزینه تعمیرات آن بسیار بیشتر از کمپرسور پیستونی است.

کمپرسور مارپیچی ( اسکرول) 

جدیدترین و بهینه ترین کمپرسور در حال حاضر کمپرسور اسکرول است. این کمپرسور که با نام مارپیچی نیز شناخته میشود دارای کمترین صداست و درون آن دارای مارپیچ است که برخلاف جهت یکدیگر حرکت میکنند. این حرکت موجب خواهد شد که گاز مبرد متراکم شود و به طور همزمان آن را به سمت خروجی و سیستم کولر گازی هدایت کند. کمپرسور مارپیچی فقط برای کولرهای بزرگ و با طرفیت زیاد قابل استفاده است و نمیتوان از آن ها در کولرهای خانگی و ظرفیت های معمولی استفاده کرد. در ادامه به بررسی مزایا و معایت این کمپرسور خواهیم پرداخت.

مزایای کمپرسور اسکرول
راندمان بالا 

بازدهای و راندمان بالا موجب میشود که بسیاری از افراد به سراغ خرید آن ها بروند.

عمر بالا 

به دلیل نوع ساختار و عملکرد این کمپرسورها موجب میشود که عمر بالاتری نسبت به کمپرسورهای روتاری و پیستونی داشته باشند.

صدای کم تر 

در بین مدل های پیستونی و روتاری و همچنین اسکرول مدل اسکرول دارای کمترین صدا است که همانطور که میدانید با انجام سرویس های دوره ای این صدا به کمترین میزان خود نیزخواهد رسید.

مصرف کمتر 

مصرف بهینه نسبت به مدل های قبل موجب شده است که بتوانیم نام بهینه ترین کمپرسور را بر روی آن بگذاریم.

معایب کمپرسور اسکرول 
قیمت بالا

آخرین مدل کمپرسور که مارپیچی نام دارد دارای قیمت بسیار بالایی نسبت به مدل های قبلی خود است.

محدودیت استفاده 

کمپرسورهای اسکرول فقط بروی کولرهای گازی بزرگ و با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار میگیرند.

انتخاب بهترین نوع کمپرسور 

قبل از انتخاب کولر گازی باید به نوع آب و هوای محل زندگی خود توجه کنید. در صورتی که در مناطق گرمسیر زندگی میکنید باید نوعی از کولر گازی را انتخاب کنید که دارای کمپرسور پیستونی است. در صورتی که در مناطق سردسیر مانند شهرهای شمالی ایران ساکن هستید کولرهای گازی با کمپرسور روتاری برای شما مناسب هستند. اگر قصد خرید کولر گازی برای محیط های بزرگ و وسیع را دارید کولر گازی با کمپرسور اسکرول برای شما بسیار مناسب است.

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده